28. 1. 2012

Cim me Japonsko dela radost - Golf


Moje cesta ke hre byla velmi dlouha, ackoli to byl muj sen uz od detstvi, kdy jsme kazdorocne v zime na bezkach mijeli hriste ve Svratce. V roce 2007, kdy jsme byli poprve v Tsukube, jsem zacal sledovat PGA tour na satelitni televizi, prvni lekci s trenerem na cvicnem odpalisti mi venovala Lenicka v roce 2008.

S trenovanim jsem ale zacal az v Nagoji v roce 2010, kdyz jsme objevili nedaleko me prace male rodinne odpaliste (viz obrazky). Vsechno to zacalo to tim, ze jsem v bazaru zakoupil za 500 jenu ctyrku zelezo, osmelil se, zaplatil 1100 jenu za vstup a 100 micku a zacal to mydlit. Priznam se, ze jsem tehdy ani nevedel jak se spravne drzi hul. Zato elan a sila v uderech me nechybely, coz se zahy projevilo bolesti v zadech a rukou. Pak uz jsem chodil cvicit pravidelne kazdy tyden. K me velke radosti se majitel odpaliste nechtel smirit s mizerii meho pocinani a proto se me zacal venovat a to zdarma. Stal jsem se take clenem klubu, coz se projevilo zejmena tim, ze jsem platil 1400 jenu za vstup a neomezeny pocet ran misto 1900, coz je cena pro necleny.

Vzhledem k jazykove bariere, byly moje prvni lekce velmi komicke, ale zase jsme se s panem Saito v ramci moznosti brzy spratelili. Protoze spravny odpal je velmi tezka zalezitost a uci se roky, coz neprehanim, moje pokroky byly zpocatku velmi mirne, ale rozhodne me to nijak neodrazovalo od meho pocinani, protoze to cele byl pro me uzasny relax. Asi po roce trenovani, kdyz uz jsem vlastnil darovanou kompletni sadu holi (diky Johne), se dohledu nad moji hrou ujal profesionalni trener Yasu-san, nastesti tez zdarma. Pod jeho vedenim uz jsem se rychle zlepsil na uroven, kdy se me moji ucitele nebali vzit poprve na hriste (v zari 2011), coz byl pro me ohromny zazitek.

Ackoli jsem stale naprosty zacatecnik, da se uz hovorit o tom, ze nyni pracuji na zlepsovani sveho svihu, kterym se snaha o placani do micku, kterou jsem predvadel prvni rok rozhodne nedala nazvat. Faze vylepsovani uderu trva golfistum obvykle cely zivot a prave na tuhle etapu se moc tesim. Nastesti take plati, ze kdyz uz se clovek neco noveho nauci, tak si telo ten pohyb zapamatuje i pro priste, takze se lze postupne zlepsovat, tedy paklize se neprestane cvicit uplne.  

Japonsku, kde hrat golf neni zas takova snobarna jako u nas, jednoznacne vdecim za tenhle splneny sen.






Žádné komentáře:

Okomentovat